Links

Het is de bedoeling dat ik zo veel mogelijk onderdelen hergebruik. Maar lang niet alles is daar geschikt voor. Alles wat hergebruikt wordt wordt dus eerst gereinigd. Indien nodig worden de onderdelen gemodificeerd.

 

Om de pedalbox aan de linker kant te plaatsen moet er toch het een en ander aan veranderen.
Rechts gestuurd staan de pedalen naar rechts gericht, dit moet nu dus anders om.

Tevens moet er ruimte gemaakt worden tussen het gaspedaal en het rempedaal.

Hier moet de stuurstang tussendoor komen.

Het pedaal midden in de box geplaatst en met een hefboom de remservo laten bedienen.
Hiervoor is een extra steunplaat nodig, waar de as in scharniert.

Het rempedaal zat op een korte as en de koppeling op een lange as.

Dit is nu omgewisseld.

Goed stevig laswerk is nodig geweest om dit te realiseren. De pedalbox tijdelijk op z'n plaats gemonteerd.

In het schutbord, waar de koppelingscilinder moet komen, moet ruimte gemaakt worden.Glasvezelwerk dus.

Best wel griezelig om voor de eerste keer gaten in het kunststof te zagen met de multitool.

Drie zijden gezaagd en de vierde zijde van de rechthoek vast laten zitten.

Naar binnen drukken en afwerken met glasvezel en hars.

En meteen de boel schuren en verven.
Ook de ruimte voor de remservo is te klein om alle vier de bouten vast te zetten.
De zijwand (met het hitteschild) losgezaagd, opengebogen en vastgezet met glasvezel.
Nu er ruimte is, heb ik de gaten van binnen uit met een klein boortje geboord, zodat die overeen komen met de gaten in de pedalbox. De box er weer uit en nu vanaf buiten met behulp van de pakking van de servo de gaten op de juiste maat geboord. De grote gaten met een 7-gatenboor er in gemaakt.
De servo en de koppelingscilinder geplaatst, dus die zitten op hun plaats.

De bevestiging van het stuurhuis van de Capri moest toch wel aangepast worden.

De bevestigingspunten zitten op een andere plaats.
De oplossing is een dikke (1 cm) stalen plaat op de oude bevestigingspunten vastschroeven.
Op deze plaat kunnen de steunen dan weer vastgezet worden.

Ook de stangen naar de wielen toe hebben een andere maat.
Schroefdraad van 1/2" UNF in plaats van M14.
De stuurkogels van een Triumph TR4 passen precies, zowel het schroefdraad, als de conus van de stuurkogel.

Ook het stuur met de stuurstang op z'n plaats gezet en de auto is nu
linksgestuurd.