Daschboard

Het dashboard moet natuurlijk ook aangepast worden.

Hij moet in spiegelbeeld zijn.

Die zijn natuurlijk moeilijk om aan te komen.

Zeldzame auto voor de Engelse markt.

Ze blijken er wel te zijn, maar ik heb voor de moeilijke weg gekozen.
Zelf een maken.

Van messing, want dat soldeert zo lekker, eentje gefabriceerd.
Deze wordt bekleed met skai.

In eerste instantie scheurde het skai bij de meters, waar dit naar
binnen gedrukt moest worden.
Mijn vrouw heeft toen het katoenen weefsel aan de achterzijde van het skai verwijderd.
Daardoor werd het veel soepeler.

 

 

De kabelboom moest verlegd worden.

Een grote bocht er in, zodat deze aan de juiste kant komt te liggen.

Ook moesten de relaistjes en de spanningsstabilisator verplaatst worden.
Tevens heb ik een intervalschakelaar voor de ruitenwissers (ronde knop) en een klassieke radio geplaatst.
Alles werkt!

 

 

 

De bovenkant van het dashboard was beschadigd.

De scheuren heb ik gelijmd.
Daarna met een hechtprimer en een kleurlaag gerold.

Ziet er weer als nieuw uit.

 

Dingen waar je niet zo snel aan denkt zijn er ook.

Zo ook het handschoenenkastje. Het zwarte inwendige deel is gelukkig zo om te zetten van links naar rechts.

Dat geldt zeker niet voor de klep van het handschoenenkastje.

Die moest spiegelbeeldig gemaakt worden, o.a. voor de opening voor de ventilatie.

Ook lopen de zijkanten schuin en links en rechts niet gelijk.

Dus van glasvezel en andere gemaakt.

Een kennis heeft mij daarbij geholpen.

Eerst een mal maken.

 

 

Dan met glasvezelmatjes en kunsthars het uiteindelijke klepje maken.

Het klepje bekleden met skai. Goede contactlijm gebruiken, want anders lukt het niet. Met name het naar binnen gevouwen deel voor de ventilatieopening.

Een taps toelopend plastic bekertje in het gat geduwd, om het skai aan te drukken tijdens het drogen van de lijm.

Dan een nieuwe pianoscharnier er aan gemaakt en gemonteerd in de auto. Het lijkt net alsof het zo hoort.